To personer svømmer. Grafikk.
Svømming

SVØM AKTIVT

Svømming i svømmegruppe er det naturlige skrittet videre for barn som har fullført alle svømmekurs og har lyst til å fortsette med svømming. Vi har noe kapasitetsutfordringer i nybegynnergruppene for tiden, hvilket kan innebære noe ventetid før poden får plass.

Fyll ut feltene nedenfor for å sette barnet ditt på venteliste.

HVA KOSTER DET Å GÅ PÅ SVØMMING?

Treningsavgift per halvår

A-gruppa: 3000,-

B-gruppa: 2500,-

C-gruppa: 1500,-

D-gruppa: 1500,-

E-gruppa: 1000,-

F-gruppa: 1000,-

G-gruppa: 1000,-

Etter avtale kan treningstilbud til enkeltutøvere tilpasses. Da gjelder egne priser.

Medlemsskap

Utøvere i Namsos svømmeklubb trenger aktivt medlemsskap. Som dommer holder det å være støttemedlem. Familiemedlemskap er også et alternativ, spesielt når det er mer enn en svømmer i familien.

Aktiv medlem: 250 kr/år

Familiemedlemskap: 500 kr/år

Støttemedlem: 150 kr/år

Startlisens

Alle som vil være med i approberte stevner, må ha gyldig startlisens. Startlisensen gir utøverne rett til å delta på konkurranser og idrettsskadeforsikring (Utøvere til og med 12 år er forsikret gjennom barneidrettsforsikringen).

Utøver født 2011 - 2014: 200 kr/år

Utøver født 2010 og tidligere: 600 kr/år

Deltakelse på svømmestevner og treningsleirer

Lokale svømmestevner koster normalt 100 kr/øvelse og dekkes i sin helhet av den enkelte. Utøvere som deltar på rekruttstevne betaler 100 kr uansett antall øvelser.

På stevner med overnatting og på treningsleirer varierer prisen fra gang til gang, avhengig av destinasjon, reisemåte, overnattingssted og lengde. På svømmestevner med lang reisevei og ved treningsleirer støtter normalt klubben deler av kostnadene.

HVILKE FORVENTNINGER HAR KLUBBEN TIL DEG SOM ER UTØVER?

Gi beskjed hvis du ikke kan komme

Vi er et team, og din tilstedeværelse er viktig! Hvis du ikke kan komme, gi treneren din beskjed på Spond.

Husk svømmebriller og badehette

Badehetta og svømmebrillene er ditt superheltutstyr i bassenget. Ta på deg drakten og føl deg som en ekte vannatlet.

Vent på trenerens beskjed før du går i vannet

Dette hjelper oss alle med å ha det trygt og moro i bassenget.

Hold hodet over vannet når treneren snakker

Når treneren snakker, er det tid for å lytte og lære. Hold hodet over vannet og la kunnskapen flyte inn i deg som bølgene i havet.

Vær en god svømmevenn

Bidra til at alle i gruppen føler seg hjemme i gruppen.

Aksepter ulikheter

Aksepter ulikheter i gruppen - både med tanke på ferdigheter og målsettinger.

HVILKE FORVENTNINGER HAR KLUBBEN TIL DEG SOM ER FORESATT?

Gi barnet ditt en god start i bassenget

Avhengig av ditt barns alder og modenhetsnivå - hjelp barnet ditt å imøtekomme klubbens forventninger til utøveren.

Hva har DU lyst til å bidra med i klubben?

Du er velkommen til å bli med på klubbens sosiale samlinger, som felles kveldsmat, avslutninger og svømmestevner/treningssamlinger. I Namsos svømmeklubb er foreldretettheten ofte stor på slike arrangementer, og vennskap bygges også ofte blant foreldrene. Det er artig hvis du også blir med.

Svømmestevner har tradisjonelt vært Namsos svømmeklubb sin dugnad, og er en viktig inntektskilde for klubben. Under et svømmestevne er det en rekke funksjoner som skal fylles på kort tid, og vi er helt avhengig av at mange stiller opp. God opplæring blir gitt, og i de fleste oppgavene trengs ingen forkunnskaper om svømming for å bidra.

Er du en engasjert superforelder og har du lyst og guts på større verv? Så bra! Vi trenger deg! Meld din interesse, da vel. Sammen skaper vi gode opplevelser, godt samhold, mestring og glede for både store og små. Akkurat nå har vi mest behov for superforeldre til funksjonene nedenfor, men vi vil også veldig gjerne høre fra deg hvis du heller har lyst til å bidra på annet vis :-).

svømmetrenerteamet

Bli

svømmedommer

stevnekomitéen

Bli

miljøkontakt

tilskuddskomitéen

styret

KLUBBKLÆR

Det er på ingen måte et krav å bruke klubbtøy, men mange velger å kjøpe seg klubbtøy til å ha på landtrening og svømmestevner.

T-skjorte, shorts, treningsbukse og overdel

Dette kan kjøpes på Nava Sport A/S i 2.etasje. De er også behjelpelig med trykk av sponsorer, samt navnet/initialene dine.

Stolt supporter

Vår egen eminente Irina Fyrileiv har designet trykk til stolte svømmeforeldre, som også ønsker klubbklær. Klubbklærne kan kjøpes på Nava Sport, mens trykk av «Stolt svømmemamma» / «Stolt svømmepappa» får du ordnet på MN Vekst Profil. De holder til i Industrivegen 4 på Spillum. Det står «MK Salg» over inngangsdøra.

Badehette

Namsos svømmeklubbs badehetter er knall rosa og lett gjenkjennelig - et must på svømmestevner. Badehette får du kjøpt ved å henvende deg til svømmetreneren din.

Badedrakt og badebukse

Badedrakt og badebukse inngår ikke i klubbtøysortimentet. Den enkelte utøver velger selv modell ut fra hva som passer sin kropp og smak. Da det er noe begrenset utvalg i Namsos, er det mange som bestiller badedrakt og badebukse på klubben.no. Bestill gjerne sammen med noen andre, så blir man flere om å dele på utgifter til frakt.

Blant utøvere som har svømt noen år og ofte deltar på svømmestevner, er det en del som velger å investere i konkurransedrakt/konkurransebukse. Disse er dyre, og vi tenker det er fint om foreldre er flinke til «å holde igjen» lengst mulig før man eventuelt går til innkjøp av dette. Dette for å begrense kjøpe- og «mote»press.
Hvis man velger å investere i konkurransedrakt på et tidspunkt, er det et godt tips å kjøpe brukt på finn.no eller facebooksiden «Kjøp/salg/bytte/gi bort brukt svømmetøy/utstyr for konkurransesvømming».

Svømmesekk

Blant utøvere som har svømt noen år, er det en del som kjøper seg svømmesekk og eventuelt utstyrsbag. De fleste utøvere velger en arena svømmesekk, som du f.eks kan få kjøpt på klubben.no. Trykk av navn og svømmeklubbens logo får du ordnet på MN Vekst Profil, som holder til i Industrivegen 4 på Spillum. Det står «MK Salg» over inngangsdøra.