To personer svømmer. Grafikk.

OM OSS

Namsos svømmeklubb er en breddeklubb med svømmetilbud til barn og ungdom som liker å svømme, uavhengig av ambisjonsnivå. Klubben har i underkant av 100 medlemmer fordelt på syv treningsgrupper, med utøvere i alderen cirka seks år til 19 år. De yngste utøverne trener en gang i uka, mens de eldste for tiden har fem svømmetreninger i uka. I tillegg har vi også mange barn som deltar på svømmekurs. I Namsos svømmeklubb har vi stort fokus på et godt og inkluderende miljø, både for barna og foreldrene. Vår hjemmearena er Oasen svømme- og miljøsenter.

Våre verdier

Våre verdier er mestring, opplevelse og glede (MOG). Dette er vårt varemerke, og skal gjenspeile alt vi gjør. Størst fokus har vi på mestring. Å oppleve mestring er nemlig i mange tilfeller forutsetningen for opplevelse og glede, i hvert fall følger disse med ved opplevelse av mestring.

Mestring kan for eksempel være å flyte på ryggen, lære å svømme, ta startstup, få til butterfly eller ta NM krav. Opplevelse kan være stevneturer, treningsleire, Trøndersvøm eller å oppleve mestring. Glede kan eksempelvis være å være sammen med gode venner, å se andre lykkes, å lykkes eller å få en ny pers på et svømmestevne.